top of page

מסע הלקוח: מדריך שלב אחר שלב להצלחה עסקית

  • netakoren
  • 10 בנוב׳ 2024
  • זמן קריאה 2 דקות

כל לקוח עובר מסע ייחודי עם העסק שלך, החל מהרגע שבו הוא שומע עליך לראשונה ועד להפיכתו למעריץ נלהב. מסע לקוח זה הוא תהליך מורכב, הכולל מספר שלבים קריטיים. הבנה מעמיקה של שלבים אלה תאפשר לך ליצור חוויות לקוח משמעותיות ולהגדיל את שיעורי ההמרה והנאמנות.


מדוע חשוב להבין את מסע הלקוח?

  • יצירת חוויות לקוח משמעותיות: על ידי הבנת הצרכים והציפיות של הלקוחות בכל שלב, ניתן ליצור חוויות מותאמות אישית ומעוררות.

  • שיפור שיעורי ההמרה: הבנה מעמיקה של מסע הלקוח מאפשרת לאתר חריגות ולשפר את תהליך הרכישה.

  • גידול בנאמנות לקוחות: לקוחות מרוצים נוטים לחזור ולבצע רכישות נוספות, ולהמליץ על העסק לחברים.

  • שיפור ROI: השקעה מושכלת בשלבים השונים של מסע הלקוח מביאה לרווחיות גבוהה יותר.


השלבים השונים במסע הלקוח:

  1. שלב ההכרה (Awareness):

  2. גילוי המותג: הלקוח נחשף למותג שלך לראשונה, בין אם דרך פרסומת, המלצה של חבר או חיפוש באינטרנט.  לקוחות תמיד הופכים להיות ערים למותגים כאשר יש להם צרוך בחיים שלהם.  למשל אם כרגע אישה מחפשת סנדלי קיץ נוחים- היא תהיה פתאום מודעת למודעות על חנויות נעליים שמוכרות סנדלים.  

  3. חיפוש פתרון: מכיוון שהלקוח מגיע מראש עם בעיה או אתגר שמפריע לו בחיים, הוא יחפש לראות שהשפה הפנימית שבה הוא מדבר לעצמו בראש - היא זו שנוכחת בפרסום שהוא רואה לגבי המוצר שלך. 

  4. בדיקת מוצרים: הלקוח משווה בין מוצרים שונים של אותו העסק וגם בודק את אותם המוצרים גם אצל העסקים המתחרים כדי למצוא את התמהיל הנכון ביותר עבורו.

  5. שלב השקילה (Consideration):

  6. צמצום אפשרויות: הלקוח מצמצם את האפשרויות ומגיע לרשימה קצרה של מוצרים פוטנציאליים.

  7. השוואת מחירים: הלקוח משווה את המחירים בין המוצרים שהוא כבר "נסגר" עליהם ברמה העקרונית 

  8. חיפוש אחרי אישור לרכישה: הלקוח קורא ביקורות, משוחח עם אנשים או עם מומחים לגבי ההחלטה שלו כדי להפחית חוסר ודאות ולהגיע למצב של ודאות בהחלטה.

  9. שלב הרכישה (Purchase):

  10. ביצוע רכישה: הלקוח מבצע את הרכישה, בין אם בחנות פיזית או באינטרנט.

  11. תהליך תשלום: הלקוח יחפש לראות שתהליך התשלום חלק ונוח. לא פעם- בגלל קשיים בתהליך התשלום, בעיקר באינטרנט, לקוחות "מתעצבנים"  ונוטשים את העגלה. 

  12. חווית קנייה: הלקוח מדרג לעצמו בראש ברמת התחושה, האם היה לו נעים וקל לרכוש והאם הוא רוצה לחזור לחנות זו או לא. 

  13. שלב השימוש (Usage):

  14. שימוש במוצר: הלקוח מתחיל להשתמש במוצר או בשירות.

  15. שירות לקוחות: הלקוח מקבל שירות לקוחות יעיל ומקצועי במקרה הצורך.

  16. תמיכה טכנית: הלקוח מקבל תמיכה טכנית במקרה של בעיות או שאלות.

  17. שלב הנאמנות (Loyalty):

  18. המלצה לחברים: הלקוח ממליץ על המוצר או השירות לחברים ובני משפחה.

  19. רכישות חוזרות: הלקוח מבצע רכישות חוזרות.

  20. שדרוגים: הלקוח משדרג את המוצר או השירות שלו.


לסיכום, הבנת מסע הלקוח היא המפתח להצלחה עסקית. על ידי מיפוי המסע, זיהוי נקודות המגע הקריטיות והתאמת האסטרטגיה השיווקית, ניתן ליצור חוויות לקוח יוצאות דופן ולהשיג צמיחה עסקית מתמשכת.

 
 
 

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תגובות


bottom of page